18.03 42-тб Лекція 3.
Органи нагляду і контролю за будівництвом. Їх права і обов'язки.
План
1. Якість будівництва.
2. Служби,
що забезпечують контроль і нагляд за якістю.
3. Управління
якістю.
1.Якість
будівництва.
Якість у
будівництві — це сукупність властивостей продукції, що задовольняє певні вимоги
відповідно до її призначення. Якість визначається
спільною оцінкою архітектурно-художніх рішень, технічного рівня проектних
рішень, конструкторсько-технологічних параметрів, якості будівельних виробів,
напівфабрикатів i матеріалів.
Якість робіт i продукції характеризується
показниками якості.
Показник якості продукції — кількісна характеристика одної або кількох
властивостей продукції, що складають її якість, розглядається відповідно до певних
умов її виготовлення й експлуатації або використання.
При визначенні рівня якості порівнюють
відносну характеристику якості робіт чи продукції з відповідними базовими
показниками. До показників, що знижують якість будівельної продукції, належать:
ü погіршення
зовнішнього вигляду виробів, що призводить до необхідності виконання додаткових
робіт з метою підвищення їхньої якості;
ü зменшення міцності й
стійкості окремих конструкцій, виробів та будівель у цілому;
ü зниження
експлуатаційних якостей будівель.
2. Служби, що забезпечують контроль і нагляд за якістю.
Якість будівельної продукції – сукупна властивість, яка характеризує спроможність
виробленої продукції задовольняти вимоги щодо її призначення – як сукупності
архітектурно-естетичних, конструктивно-технічних, експлуатаційно-технологічних,
санітарно-гігієнічних, техніко-економічних, а також інших характеристик та
параметрів.
Важливу роль у
забезпеченні потрібного рівня якості та відповідності виконаних робіт або
закінчених будівництвом об'єктів вимогам нормативно-технічної документації
відіграє контроль і нагляд у будівництві, який функціонує у вигляді системи
установ, організацій і підрозділів, функціональне призначення яких
регламентовано системою законодавчих і підзаконних актів та нормативними
документами.
До системи контролю і нагляду у
будівництві входять органи
державного і відомчого контролю, відповідні служби генерального проектувальника
та замовника, що здійснюють авторський і технічний нагляд за додержанням умов
проекту та вимог нормативної документації, а також служби будівельно-монтажних
організацій, які здійснюють виробничий контроль якості будівельно-монтажних
робіт.
3.Управління якістю.
Одним з найважливіших завдань підвищення якості є створення умов управління
якістю. Під цим розуміють досягнення, забезпечення та підтримку необхідного
рівня якості робіт й продукції під час її проектування, виготовлення,
експлуатації.
Управління якістю — це
систематичний контроль i вплив на умови, що мають забезпечувати якість.
Управління якістю включає: облік можливих джерел дефектів; встановлення шляхів
запобігання їм i факторів, що впливають на якість. Вплив управління якістю може
бути організаційним, соціологічним, технологічним, спрямованим на підвищення чи
утримання на певному високому рівні якості продукції. Вплив управління може
поширюватися також і на збільшення кількості продукції, що вже буде управлінням
не тільки якістю, а й кількістю виготовленої продукції.
Контрольні питання
1.
Дати визначення якості будівництва.
2. Чим характеризуються якість робіт i продукції?
3. Що являє
собою показник якості продукції?
4.
До показників, що
знижують якість будівельної продукції, належать?
5. Якість
будівельної продукції це?
6. Які служби входять до
системи контролю і нагляду у
будівництві?
7. Що входить в обов’язки цих служб?
Немає коментарів:
Дописати коментар