неділя, 22 березня 2020 р.







18.03 42-тб Лекція 3. Органи нагляду і контролю за будівництвом. Їх права і обов'язки.

План
1.     Якість будівництва.
2.     Служби, що забезпечують контроль і нагляд за якістю.
3. Управління якістю.

1.Якість будівництва.
Якість у будівництві — це сукупність властивостей продукції, що задовольняє певні вимоги відповідно до її призначення. Якість визначається спільною оцінкою архітектурно-художніх рішень, технічного рівня проектних рішень, конструкторсько-технологічних параметрів, якості будівельних виробів, напівфабрикатів i матеріалів.
Якість робіт i продукції характеризується показниками якості.
Показник якості продукції — кількісна характеристика одної або кількох властивостей продукції, що складають її якість, розглядається відповідно до певних умов її виготовлення й експлуатації або використання.
При визначенні рівня якості порівнюють відносну характеристику якості робіт чи продукції з відповідними базовими показниками. До показників, що знижують якість будівельної продукції, належать:
ü погіршення зовнішнього вигляду виробів, що призводить до необхідності виконання додаткових робіт з метою підвищення їхньої якості;
ü зменшення міцності й стійкості окремих конструкцій, виробів та будівель у цілому;
ü зниження експлуатаційних якостей будівель.

2. Служби, що забезпечують контроль і нагляд за якістю.
Якість будівельної продукції – сукупна властивість, яка характеризує спроможність виробленої продукції задовольняти вимоги щодо її призначення – як сукупності архітектурно-естетичних, конструктивно-технічних, експлуатаційно-технологічних, санітарно-гігієнічних, техніко-економічних, а також інших характеристик та параметрів.
Важливу роль у забезпеченні потрібного рівня якості та відповідності виконаних робіт або закінчених будівництвом об'єктів вимогам нормативно-технічної документації відіграє контроль і нагляд у будівництві, який функціонує у вигляді системи установ, організацій і підрозділів, функціональне призначення яких регламентовано системою законодавчих і підзаконних актів та нормативними документами.
До системи контролю і нагляду у будівництві входять органи державного і відомчого контролю, відповідні служби генерального проектувальника та замовника, що здійснюють авторський і технічний нагляд за додержанням умов проекту та вимог нормативної документації, а також служби будівельно-монтажних організацій, які здійснюють виробничий контроль якості будівельно-монтажних робіт.
3.Управління якістю.
Одним з найважливіших завдань підвищення якості є створення умов управління якістю. Під цим розуміють досягнення, забезпечення та підтримку необхідного рівня якості робіт й продукції під час її проектування, виготовлення, експлуатації.
Управління якістю — це систематичний контроль i вплив на умови, що мають забезпечувати якість. Управління якістю включає: облік можливих джерел дефектів; встановлення шляхів запобігання їм i факторів, що впливають на якість. Вплив управління якістю може бути організаційним, соціологічним, технологічним, спрямованим на підвищення чи утримання на певному високому рівні якості продукції. Вплив управління може поширюватися також і на збільшення кількості продукції, що вже буде управлінням не тільки якістю, а й кількістю виготовленої продукції.
Контрольні питання
1.     Дати визначення якості будівництва.
2.     Чим характеризуються якість робіт i продукції?
3.     Що являє собою показник якості продукції?
4.     До показників, що знижують якість будівельної продукції, належать?
5.     Якість будівельної продукції це?
6.     Які служби входять до системи контролю і нагляду у будівництві?
7.     Що входить в обов’язки цих служб?

Немає коментарів:

Дописати коментар