вівторок, 21 квітня 2020 р.



         
22.04.Урок 47-48 для студентів 32-тб групи з ОТОБВ.
Тема: Особливості календарного планування при монтажі будівель із застосуванням транспортних засобів. Вибір монтажного крана. Врахуванні вимог охорони праці і техніки безпеки при складанні календарних планів.
План
1.Особливості календарного планування при монтажі будівель із застосуванням транспортних засобів.
2. Вибір кранів.
3. Врахуванні вимог охорони праці і техніки безпеки при складанні календарних планів.

1.Особливості складання кп при монтажі будівель із транспортних засобів

Суть цього методу полягає в тому, що всi збiрнi елементи пiдвозять на об'єкт у вiдповiдностi з технологiчною послiдовнiстю зведення споруди i краном безпосередньо "із колiс" подаються до мiсця монтажу. Застосування цього методу забезпечуює синхронне з монтажем i комплексне постачання збiрних конструкцiй.
Для цього розробляється така технiчна документацiя щодо технологiї виконання робiт і органiзацiї будiвництва:
1. Монтажнi схеми iз порядковими номерами встановлення збiрних елементiв.
2. Погодженi монтажно-транспортнi графiки.
3. Графiки виробничо-технiчної комплектацiї.
Складаються змiнні погодиннi графiки постачання i монтажу збiрних елементiв і розробляються так, щоб з точнiстю до хвилини був показаний час прибуття i відправлення на завод i на об’єкт кожного автомобiля, а також час монтажу кожного елемента. Дрiбнi елементи (перемички, балконнi плити, пiдвiконнi дошки тощо) підвозяться на майданчик завчасно i монтуються зi складу, що також вiдображається на графiку.
Для забезпечення нормативного функцiонування заводів-постачальникiв, транспортникiв i монтажникiв встановлюється такий порядок:
·        створюється нормативна база для складання типової i оперативної документацiї на монтаж "iз колiс";
·        проводиться збалансування потужностей, тобто ув'язка потреб будови iз можливостями промисловостi i транспорту;
·        розраховуються погодиннi (для збiрних конструкцiй) i добовi (для інших матерiалiв) монтажно-транспортнi графiки i графiки графічно-iнженерного комплектування;
·        складаються номенклатурнi плани вiдвантаження деталей пiдприємствами-постачальниками.
Цей метод дозволяє:
1. Органiзувати будiвництво на бiльш високому рiвнi.
2. Краще використовувати монтажні механiзми, до мiнiмуму скоротити навантажувально-розвантажувальнi i складськi операцiї на будмайданчику.
3. Скоротити витрати на влаштування приоб'єктних складiв.
4. Скоротити термiни i знизити вартiсть будiвництва.
5. Установити заданий ритм у роботi всiх органiзацiй, що задiянi на будiвництвi.

1.     Вибір кранів.
Вибір ведучого крану базується на необхідності відповідати монтажно-конструктивній характеристиці об’єкту, який монтується ( конструктивній схемі та розмірам об’єкту, масі та розміщенню елементів на будівлі, рельєфу будівельного майданчику та іншим особливостям, які визначають вибір технічних засобів монтажу) параметрам монтажного крану.
До параметрів монтажних кранів відносять:
  • вантажопідйомність – найбільша маса вантажу, який може бути піднятий краном при умові збереження його стійкості і міцності конструкції;
  • виліт гака – відстань між віссю обертання поворотної стріли крана і вертикальною віссю, яка проходить через центр обойми вантажного гака;
  • висота підйому гака – відстань від рівня стоянки крана до центру вантажного гака в його верхньому положенні;
  • довжина стріли – відстань між центром осі п’яти стріли і осі обойми вантажного поліспаста;
  • колія – відстань між центрами передніх і задніх коліс пневмоколісних кранів, ширина гусеничного ходу або відстань між осями оголовок рельсів;
  • база – відстань між осями передніх та задніх коліс пневмоколісних або рельсових кранів. Для гусеничних кранів вказують довжину гусеничного ходу;
  • радіус повороту хвостової частини поворотної платформи – відстань між віссю обертання крана і найбільш віддаленою від неї точки платформи або противаги;
  • швидкість піднімання та опускання вантажу – для плавного та точного встановлення елементу швидкість опускання вантажу не повинна перевищувати 5 м/хв. а швидкість повороту крана – 1,5 м/хв. ;
  • продуктивність – кількість вантажу, що переміщається і монтується за одиницю часу.
Вибір монтажного крану за технічними параметрами починають з уточнення таких даних: маси елемента, що монтується; маси вантажозахватних пристроїв та монтажного оснащення; габаритів і проектного положення елементів в повнозбірній будівлі. На основі цих даних вибирають групу елементів, які характеризуються максимальними монтажними параметрами, по яких визначають мінімально необхідні параметри крана.
Намітив можливі варіанти застосування того чи іншого монтажного крану, встановлюють схему проходок та місць стоянок крану, способи встановлення конструкцій для кожної стоянки. При цьому перевіряють чи забезпечує даний кран встановлення кожного монтуємого елемента в залежності від висоти підйому крана, вильоту стріли та його ваги.
Вибір місця стоянки крана і радіус його дії повинен забезпечувати підйом максимально можливої кількості елементів з даної стоянки при мінімальній кількості перестановок крана.


Рис. 1 Схеми визначення монтажних характеристик кранів.
а) - баштового; б) - самохідного.
Висота піднімання гака крана Нм визначається за формулою :
Нм = h+ hе + hз + hс ,м.
де, h0 – відстань від головки рельси до опори, на яку встановлюється конструкція в м ;
- висота монтажного елемента в м ;
hз – відстань перед опусканням між нижнім торцем вертикального елемента та опорою на яку встановлюється елемент ( приймається 0,5 – 1 м ) ;
 – конструктивна висота стропувальних пристроїв.
Виліт стріли баштових кранів повинен визначатись із умови повного обслуговування цілої будівлі в плані , або її частини в залежності від ширини будівлі і можливості наближення крану до мантуємої будівлі. В залежності від ширини будівлі її можна зводити при встановлені крана або з однієї сторони, або шляхом встановлення кранів з двох поздовжніх сторін будівлі.
Виліт стріли L для баштових кранів визначається за формулою :
L = l + b , м.
де, l – відстань від осі обертання крана до виступаючої частини будівлі в м ;
b – ширина всієї будівлі або тієї частини , яка повинна обслуговуватись краном в м .
Величина l у відповідності з вимогами техніки безпеки повинна бути рівною 0,75 – 1 м плюс радіус поворотної частини крана, якщо противага розміщена на ходовій частині (для кранів з поворотною баштою), або довжині противаги (для кранів з поворотною головкою). В останньому випадку, якщо противага розміщена вище будівлі на 0,4 – 0,5 м, відстань l повинна бути рівна половині ширини колії крана плюс 0,7 -1 м. Необхідну вантажопідйомність крана визначають в залежності від максимальної ваги монтажних елементів і ваги стропальних пристроїв. Оскільки для більшості кранів вантажопідйомність залежить від вильоту стріли то правильність вибору параметрів крана пепевіряється шляхом порівняння необхідного вантажного моменту з конструктивним вантажним моментом крана у відповідності з таблицею.






Рис.2 Схема для визначення параметрів стрілового крана (без гуська).
Необхiдна вантажопiд'ємність Qм, визначається :
Qм = Qк + Qпр ,, т.
де Qм - вантажепiд'ємнiсть крана, т;
Qк - маса конструкцiї, т;
Qпр - маса монтажних пристроїв, т.;
Визначення необхідних параметрів стрілових самохідних кранів внаслідок похилого розміщення стріли має свої специфічні особливості, які заключаються в тому , що виліт стріли ув’язують з висотою підйому гака та поперечними розмірами будівлі. Тому необхідні параметри ( висота підйому крюка і виліт стріли) визначають графічним методом у відповідності із схемами приведеними на малюнку 2,3.






Рис. 3. Схема для визначення параметрів стрілового крана (з гуськом)
Графiчне визначення довжини стрiли крана (без гуська)
При графiчному методi визначення вильоту гака необхiдно в масштабi накреслити контур споруди, що монтується, вiсь розміщення елементiв, що монтуються i вiсь стрiли крана, що проходить через двi точки: А - яка знаходиться на вiдстанi 1.5 м. вiд крайньої точки конструкцiї, що монтується i В - яка знаходиться на висотi Нм + 1.5 м., де 1.5 м. - висота вiд гака крана до осi оголовка стрiли.
Вище рiвня розташування крана на висотi h проводять лiнiю N - N, яка проходить через шарнiр стрiли (п'яту стрiли).
Вiсь стрiли доводять до цiєї лiнiї i вправо вiд точки їх перетину вiдкладають вiдстань lм, яка вiдповiдає осi повороту крана (дивись технiчну характеристику крана)
Графiчне визначення довжини стрiли крана (з гуськом).
Визначається за такою послiдовнiстю: вiд точки В вiдкладають розмiр гуська i вiсь стрiли проводять вiд кiнця гуська через точку А. Далi побудова за аналогiєю визначення довжини стрiли крана без гуська (рис.3.).
3. Врахуванні вимог охорони праці і техніки безпеки при складанні календарних планів.
Для планування будівельного виробництва необхідно здійснювати заходи i роботи щодо охорони навколишнього природного середовища, якi включають:
·        рекультивацiю земель;
·        запобiгання втрат природних ресурсiв;
·        вiдведення або очистка шкiдливих викидiв у грунт, водоймища i атмосферу.
Виконання БМР в межах охоронних, заповiдних i санiтарних зон i територiй необхiдно здiйснювати в порядку, який встановлюють спеціальні правилами i положення про них:
1. На територiї об'єктiв, що будуються не допускається непередбачене проектом видалення дерево-чагарникової рослинностi i засипання грунтом дерев i кущiв.
2. Випускання води iз будмайданчика безпосередньо на схили без належного захисту вiд розмиття не дозволяється.
3. При виконаннi планувальних робiт грунтовий шар, що придатний для наступного використання заздалегiдь знiмається i складається на спецiально вiдведених мiсцях.
4. Тимчасовi дороги i під’їзні шляхи повиннi влаштовуватись iз урахуванням вимог щодо запобiгання пошкоджень с/г угiдь i дерево-чагарникової рослинностi.
5. Не допускається при прибираннi вiдходiв i смiття, скидати їх з поверхiв без застосування закритих лоткiв i бункерiв-накопичувачiв.
6. При виконаннi БМР на територiях, що призначенi для забудови повиннi бути дотриманi вимоги щодо запобiгання запиленостi i загазованостi повiтря.
7. У ходi виконання бурових робiт при досягненнi водоносних горизонтiв необхiдно провести заходи щодо запобiгання неорганiзованого виливу пiдземних вод.
8. При виконаннi робiт із штучного закрiплення слабких грунтiв повиннi бути прийнятi передбаченi проектом заходи щодо запобiгання забруднення пiдземних вод нижчележачих горизонтiв.
9. Виробничi i побутовi стоки, що утворюються на будмайданчику, повиннi очищатись i знешкоджуватися.
10. Попутна розробка природних ресурсiв допускається тiльки при наявностi проектної документацiї, яка узгоджена Держнаглядом.
11. Роботи з розчищення i розширення русел річок необхiдно проводити, як правило, в обмежений перiод при невеликих швидкостях течiї води, з метою запобігання переносу змулених часток.
12. При виконанні робiт, якi пов'язанi iз вирубкою лiсу i чагарникiв, будiвництво необхiдно органiзувати так, щоб забезпечити вiдокремлення тваринного свiту від меж будмайданчика.
Контрольні питання
1.     Що дає нам метод монтажу будівель із транспортних засобів?
2.     Що таке вантажопідйомність?
3.     Що повинен забезпечувати вибір стоянки крана і радіус його дії?
4.     Що роблять з шаром грунту при виконанні планувальних робіт?
5.     Які заходи здійснюють при плануванні будівельного виробництва?

3 коментарі:

  1. 1. Метод монтажу будівель із транспортних засобів дає нам те що всi збiрнi елементи пiдвозять на об'єкт у вiдповiдностi з технологiчною послiдовнiстю зведення споруди i краном безпосередньо "із колiс" подаються до мiсця монтажу. Застосування цього методу забезпечуює синхронне з монтажем i комплексне постачання збiрних конструкцiй.
    2. Вантажопідйомність – найбільша маса вантажу, який може бути піднятий краном при умові збереження його стійкості і міцності конструкції.
    3. Вибір місця стоянки крана і радіус його дії повинен забезпечувати підйом максимально можливої кількості елементів з даної стоянки при мінімальній кількості перестановок крана.
    4. -
    5. Для планування будівельного виробництва необхідно здійснювати заходи i роботи щодо охорони навколишнього природного середовища, якi включають:
    • рекультивацiю земель;
    • запобiгання втрат природних ресурсiв;
    • вiдведення або очистка шкiдливих викидiв у грунт, водоймища i атмосферу.

    ВідповістиВидалити
  2. 1.Монтаж — це індустріальний механізований метод зведення будівель і споруд з
    конструктивних елементів заводського виготовлення.

    Монтаж будівельних конструкцій складається із простих процесів:
    - транспортні;

    - підготовчі;

    - монтажно-вкладальні.

    До транспортних відносять навантаження, перевезення, розкладання і складування
    монтажних елементів, пристроїв і матеріалів
    2.Вантажність[1] або вантажопідйомність (англ. load (weight)-carrying capacity; нім. Ladefähigkeit f; Tragfähigkeit f) — здатність механізму підняти вантаж максимальної для нього ваги. Найбільше навантаження, на яке розрахований механізм. Для засобів транспорту — максимальна маса вантажу, яку можна розмістити у вантажному елементі машини (кузові).
    3. Вибір місця стоянки крана і радіус його дії повинен забезпечувати підйом максимально можливої кількості елементів з даної стоянки при мінімальній кількості перестановок крана.
    4.Для планування будівельного виробництва необхідно здійснювати такі заходи:
    • рекультивацiю земель;
    • запобiгання втрат природних ресурсiв;
    • вiдведення або очистка шкiдливих викидiв у грунт, водоймища i атмосферу.

    ВідповістиВидалити
  3. 1.Монтаж — це індустріальний механізований метод зведення будівель і споруд з
    конструктивних елементів заводського виготовлення.
    2. Вантажопідйомність – найбільша маса вантажу, який може бути піднятий краном при умові збереження його стійкості і міцності конструкції.
    3. Вибір місця стоянки крана і радіус його дії повинен забезпечувати підйом максимально можливої кількості елементів з даної стоянки при мінімальній кількості перестановок крана.
    4.Для планування будівельного виробництва необхідно здійснювати такі заходи:
    • рекультивацiю земель;
    • запобiгання втрат природних ресурсiв;
    • вiдведення або очистка шкiдливих викидiв у грунт, водоймища i атмосферу.

    ВідповістиВидалити