42-тб. 19.11. з дисципліни ОТОБВ
Тема уроку: Органи нагляду і контролю за будівництвом.
Їх права і обов'язки.
План
- Якість
будівництва.
- Служби, що забезпечують контроль і нагляд за якістю.
3. Управління якістю.
1.Якість будівництва.
Якість у будівництві — це сукупність властивостей продукції, що задовольняє
певні вимоги відповідно до її призначення. Якість визначається спільною оцінкою
архітектурно-художніх рішень, технічного рівня проектних рішень,
конструкторсько-технологічних параметрів, якості будівельних виробів,
напівфабрикатів i матеріалів.
Якість робіт i
продукції характеризується показниками якості.
Показник якості
продукції — кількісна характеристика одної або
кількох властивостей продукції, що складають її якість, розглядається
відповідно до певних умов її виготовлення й експлуатації або використання.
При визначенні
рівня якості порівнюють відносну характеристику якості робіт чи продукції з
відповідними базовими показниками. До показників, що знижують якість
будівельної продукції, належать:
ü погіршення зовнішнього вигляду виробів, що призводить
до необхідності виконання додаткових робіт з метою підвищення їхньої якості;
ü зменшення міцності й стійкості окремих конструкцій,
виробів та будівель у цілому;
ü зниження експлуатаційних якостей будівель.
2. Служби, що забезпечують контроль і нагляд за
якістю.
Якість будівельної продукції – сукупна властивість, яка характеризує спроможність
виробленої продукції задовольняти вимоги щодо її призначення – як сукупності
архітектурно-естетичних, конструктивно-технічних, експлуатаційно-технологічних,
санітарно-гігієнічних, техніко-економічних, а також інших характеристик та
параметрів.
Важливу роль у забезпеченні потрібного рівня якості та відповідності
виконаних робіт або закінчених будівництвом об'єктів вимогам
нормативно-технічної документації відіграє контроль і нагляд у будівництві,
який функціонує у вигляді системи установ, організацій і підрозділів,
функціональне призначення яких регламентовано системою законодавчих і
підзаконних актів та нормативними документами.
До системи контролю і нагляду у
будівництві входять органи
державного і відомчого контролю, відповідні служби генерального проектувальника
та замовника, що здійснюють авторський і технічний нагляд за додержанням умов
проекту та вимог нормативної документації, а також служби будівельно-монтажних
організацій, які здійснюють виробничий контроль якості будівельно-монтажних
робіт.
3.Управління якістю.
Одним з найважливіших завдань підвищення якості є
створення умов управління якістю. Під цим розуміють досягнення, забезпечення та
підтримку необхідного рівня якості робіт й продукції під час її проектування,
виготовлення, експлуатації.
Управління якістю — це
систематичний контроль i вплив на умови, що мають забезпечувати якість.
Управління якістю включає: облік можливих джерел дефектів; встановлення шляхів
запобігання їм i факторів, що впливають на якість. Вплив управління якістю може
бути організаційним, соціологічним, технологічним, спрямованим на підвищення чи
утримання на певному високому рівні якості продукції. Вплив управління може
поширюватися також і на збільшення кількості продукції, що вже буде управлінням
не тільки якістю, а й кількістю виготовленої продукції.
Контрольні
питання
1.
Дати
визначення якості будівництва.
2. Чим характеризуються якість робіт i продукції?
3. Що являє
собою показник якості продукції?
4. До показників, що знижують якість будівельної
продукції, належать?
5. Якість
будівельної продукції це?
6. Які служби входять до
системи контролю і нагляду у
будівництві?
7. Що входить в обов’язки цих служб?
Немає коментарів:
Дописати коментар